Ψαλτική τέχνη – Διαπιστώσεις και προβλήματα |
Η Ψαλτική Τέχνη είναι μία από τις λεγόμενες λειτουργικές τέχνες, οι οποίες είναι απαραίτητες στη Θεία Λατρεία. Η αρχιτεκτονική, η αγιογραφία, η ψηφιδογραφία, η διακοσμητική, η υμνογραφία και η μελουργία συμβάλλουν στην ενίσχυση της προσευχητικής διάθεσης των πιστών. Το κύριο χαρακτηριστικό των λειτουργικών τεχνών είναι η ιεροπρέπεια, η απλότητα και η σεμνή μεγαλοπρέπεια. Ο,τιδήποτε χρησιμοποιούμε στη Θεία Λατρεία πρέπει να είναι σύμφωνο με το πνεύμα του Ευαγγελίου και την αγιοπατερική παράδοση.
γράφει ο Γεώργιος Αγγελινάρας, Άρχων Μαΐστωρ της Μ.τ.Χ.Ε.
|
Περισσότερα...
|
|
Περί αυθαιρεσίας στην Ψαλτική Τέχνη |
Θέλω κυρίως να απευθυνθώ στους τελειοφοίτους των Σχολών Βυζαντινής Μουσικής για να τους τονίσω ότι προκειμένου να γίνει κάποιος ψάλτης και να ανταποκριθεί με επάρκεια στις απαιτήσεις του Αναλογίου δεν αρκεί η φοίτησή του σε μια Σχολή Ψαλτικής Τέχνης.
γράφει ο Γεώργιος Αγγελινάρας
|
Περισσότερα...
|
Λόγον Αγαθόν (Πολυέλεος εις την Θεοτόκον) |
|
Γρηγόριος ὁ Πρωτοψάλτης, ὁ Βυζάντιος |
Ὁ βίος καὶ τὸ ἔργο του
|
Περισσότερα...
|
Ιστορία "Βυζαντινής" Μουσικής |
Μὲ τὸν ὅρο Ἑλληνικὴ "Βυζαντινὴ" μουσικὴ ἐννοεῖται ἡ μουσικὴ τῆς Ὀρθόδοξης Ἑλληνικῆς Ἐκκλησίας ποὺ ἔχει μὲν τὶς βάσεις της στὴν μουσικὴ τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων, διαμορφώθηκε ὅμως κυρίως στὸ Ρωμαίικο, το καταχρηστικώς λεγόμενο "Βυζάντιο" καὶ ἀπετέλεσε εἰδικὸ μελωδικὸ σύστημα τεχνοτροπίας. Ὁ άκυρος ὅρος «Βυζαντινὴ μουσική» παράγεται ἀπὸ τὸν επίσης άκυρο ὅρο «Βυζάντιο», ὅπως, πολὺ μεταγενέστερα ἀπὸ τὴν κατάλυσή του, ἐπεκράτησε νὰ ὀνομάζεται από τους Δυτικούς τὸ μεσαιωνικό μας κράτος, δηλαδὴ ἡ Ρωμανία, με πρωτεύουσα (Βασιλεύουσα) τὴν Νέα Ρώμη (Κωνσταντινούπολη).
|
Περισσότερα...
|
|
|
|
|
Σελίδα 1 από 5 |