Δεν πληρώνουμε - αυγά & ντομάτες
Τα αυγα και τα ζαρζαβατικα (προσφορα κατοικων και παραγωγων της περιοχης) εδωσαν ενα ωραιο κιτρινο-κοκκινο χρωμα αυγοτεμπερας στην προσοψη του κτηρίου 29 Σεπτεμβρίου 2011
ΑΥΓΑ ΚΑΙ ΣΑΠΙΕΣ ΝΤΟΜΑΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ
Εκατονταδες κατοικοι των γυρω χωριων, μελη του κινηματος ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, ανοιξαν τα διοδια στις Αφιδνες, σημερα το απογευμα. Ακολουθησε ανοιχτη συνελευση μπροστα στα κτιρια της ΝΕΑΣ ΟΔΟΥ ΑΕ, που εκμεταλλευεται την εθνικη οδο Αθηνων- Λαμιας. Η συνελευση, στην οποια πηραν μερος εκατονταδες κατοικοι και συναγωνιστες προεβη σε μια συμβολικη κινηση διαμαρτυριας, εναντια στις διωξεις της χαρατσοεισπρακτικης εταιρειας, σε βαρος κατοικων της περιοχης (βλ.http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/2011/09/7.html) Τα αυγα και τα ζαρζαβατικα (προσφορα κατοικων και παραγωγων της περιοχης) εδωσαν ενα ωραιο κιτρινο-κοκκινο χρωμα αυγοτεμπερας στην προσοψη του κτιριου και οχι μονο. Δειτε το διαφωτιστικοτατο βιντεο. (Ενα βιντεο= χιλιαδες λεξεις). Ο αγωνας εναντια στους μεγαλοεργολαβους εκμεταλλευτες των δρομων μας συνεχιζεται ακαθεκτος με νεες δρασεις. ΚΑΜΜΙΑ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΣΤΕΡΗΣΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ. ΚΑΝΕΝΑΣ ΧΑΡΑΤΣΟΕΙΣΠΡΑΧΤΟΡΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΣΚΛΑΒΟΥΣ ΚΑΙ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΜΑΣ ΤΟ ΣΠΙΤΙ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΣΑΣ. ΟΥΣΤ ΛΩΠΟΔΥΤΕΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΤΣΙΡΑΚΙΑ ΣΑΣ, ΕΜΠΡΟΣ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΕΣ!!ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ **********************************
Διόδια: Η "πειραγμένη" ζυγαριά των εταιρειών
>Δεν πληρώνουμε - μην πληρώνεις ούτε σύ< Φανταστείτε πως βρίσκεστε σε ένα Σούπερ Μάρκετ και λέτε στην υπάλληλο πίσω από το ψυγείο, να σας κόψει ένα κιλό τυρί. Φτάνοντας στο ταμείο, διαπιστώνετε, πως η υπάλληλος αντί να σας χρεώσει ένα κιλό, σας έχει χρεώσει το 8πλάσιο. Διαμαρτύρεστε και σας απαντούν, πως είτε ψωνίσετε μισό κιλό, είτε οκτώ, η ζυγαριά του καταστήματος χρεώνει πάντα …οκτώ κιλά. Σας ρωτώ: Θα δεχόσασταν ποτέ να πληρώσετε για οκτώ κιλά τη στιγμή που εσείς πήρατε μόνο ένα; Αυτόν που δεν δέχεται αυτή την παράλογη χρέωση και αντιδρά, εσείς τον θεωρείτε «τζαμπατζή»;Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.», η οποία αποτελεί πλέον νόμο του κράτους, τον οποίο οφείλουν να τηρούν όλοι ανεξαιρέτως, ο υπολογισμός του διόδιου τέλους προκύπτει από έναν μαθηματικό τύπο. Βάσει του τύπου αυτού η χρέωση ανέρχεται σήμερα περίπου στο ποσό των 4 λεπτών με ΦΠΑ ανά διανυόμενο χιλιόμετρο. Τι χρεωνόμαστε όμως πραγματικά στις καθημερινές μας μετακινήσεις;
Ο κάτοικος του Πλαταμώνα, ο οποίος μεταβαίνει στο δημοτικό κατάστημα της Λεπτοκαρυάς, για να παραλάβει π.χ. ένα πιστοποιητικό γέννησης και χρησιμοποιεί τον αυτοκινητόδρομο, καλείται σήμερα να πληρώσει συνολικά 6,20 Ευρώ (3,10 + 3,10) για μια απόσταση μόλις 8 χιλιομέτρων. Το ίδιο ποσό καλείται να πληρώσει και ο τουρίστας στο σταθμό διοδίων της Λεπτοκαρυάς, ο οποίος μένει στο Λιτόχωρο και χρησιμοποιεί τον αυτοκινητόδρομο για να επισκεφτεί με την οικογένειά του το Κάστρο του Πλαταμώνα (συνολικά 16 χιλιόμετρα πήγαινε-έλα).
Οι ίδιες οι εταιρείες, αλλά και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, παραδέχονται πως οι χρεώσεις αυτές είναι …άδικες. «Οι αδικίες του συστήματος είσπραξης θα διορθωθούν, όταν μετά το 2013 θα εγκατασταθούν τα ηλεκτρονικά διόδια και ο χρήστης θα πληρώνει σύμφωνα με την απόσταση που διανύει»Η δε εταιρεία υποστηρίζει, πως δεν έχει άλλη επιλογή και χρεώνει …άδικα κάποιους πολίτες, διότι το σημερινό σύστημα είσπραξης έχει κάποιες …ατέλειες. δηλώνει ο Υφυπουργός κ. Μαγκριώτης.
Με άλλα λόγια, επειδή δεν μπορούν να γνωρίζουν, από ποιο σημείο μπήκε ο χρήστης στον αυτοκινητόδρομο και από πού βγήκε, όταν τον βρουν μπροστά τους ….του παίρνουν το κεφάλι!
Επειδή λοιπόν αρνούμαστε να πληρώνουμε το εξωφρενικό ποσό των 6, 20 Ευρώ για μια διαδρομή 8 χιλιομέτρων, ενώ θα έπρεπε σύμφωνα με τη σύμβαση –δηλαδή το νόμο του κράτους- γι αυτή την απόσταση να πληρώσουμε μόνο 32 λεπτά, κάποιοι μας απειλούν πως θα μας στείλουν στα δικαστήρια, θα διατάξουν την έκδοση ενταλμάτων πληρωμής και τελικά θα εγγραφούμε και στον Τειρεσία. Ε, λοιπόν αν έχετε τα κότσια, στείλτε μας τις ειδοποιήσεις πληρωμής για να πάμε στα δικαστήρια.
Όσο για σένα Δήμαρχε Κατερίνης κ. Σάββα Χιονίδη, μόνιμε απόντα από όλους τους αγώνες διαμαρτυρίας των συνδημοτών σου στους σταθμούς διοδίων της Πιερίας, πρέπει να γνωρίζεις, πως είναι υποχρέωσή σου να στηρίξεις με κάθε τρόπο τους συνδημότες σου και να γίνεις, πρώτος εσύ, εμπόδιο σε κάθε προσπάθεια οικονομικής εκμετάλλευσης των πολιτών, του τόπου και ειδικά του Δήμου στον οποίο οι πολίτες σε επέλεξαν να διοικήσεις. Δεν μπήκες μπροστά και οι συνδημότες σου σε προσπέρασαν. Αντιλαμβανόμαστε, πως οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από το θέμα των διοδίων και ο συνάδελφός σου κ. Γκλέτζος σε φέρνουν σε πολύ δύσκολη θέση. Όχι, δεν ζητάμε να γκρεμίσεις τα διόδια! Απλά, στην επόμενη διαμαρτυρία να είσαι κι εσύ εκεί, γιατί στους αγώνες που θα ακολουθήσουν θα χρειαστούν ΟΛΟΙ! Άρχοντες και μη! -- Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας (ΕΟΔνΠ) **************************************
Κύριε υπουργέ! Δημοσιεύστε τον ακριβή αριθμό των διερχομένων οχημάτων ανά σταθμό και τα ποσά που εισέπραξαν & εξηγείστε μας με ποιο σκεπτικό η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε αποζημιώνεται με το ποσό των 700.000 ευρώ μηνιαίως για τα οχήματα που αποφασίζουν να παρακάμψουν τους σταθμούς διοδίων!
Γκλέτσος: Μπουκάρησε με μπουλντόζα! Εταιρείες: πανικός Γιωργος ΛιαλιοςΜε επεισοδιακό τρόπο συνεχίζονται οι αντιδράσεις απέναντι στα διόδια. Χθες ο γνωστός ηθοποιός -και δήμαρχος Στυλίδας- Απόστολος Γκλέτσος γκρέμισε με μπουλντόζες του δήμου την περίφραξη της Εθνικής Οδού πριν και μετά τα διόδια Πελασγίας, προκειμένου να επιτρέψει την παράκαμψή τους από τον παράδρομο. Αιτία, η διακοπή της ισχύος των εκπτωτικών καρτών διοδίων που είχαν (προεκλογικά) δοθεί από το υπουργείο Υποδομών στους κατοίκους της περιοχής. Η εταιρεία που διαχειρίζεται τον άξονα (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.) απέφυγε να σχολιάσει επίσημα το γεγονός και να αποκαλύψει αν θα κλείσει τη δίοδο ή αν θα στραφεί νομικά ενάντια στον κ. Γκλέτσο. Στελέχη της, ωστόσο, υποστήριζαν χθες ότι η κατεδάφιση των προστατευτικών μπαρών δημιουργεί προϋποθέσεις για ατυχήματα. Περίπου 1.000 κάτοικοι της Πελασγίας είχαν λάβει εκπτωτική κάρτα, με την οποία κατέβαλαν μόνο 0,50 ευρώ στα διόδια, ενώ το υπόλοιπο ποσό καταβαλόταν από το υπουργείο Υποδομών και την εταιρεία. Οι κάρτες δίνονταν με βάση πιστοποίηση του δήμου και η ισχύς τους έληξε στο τέλος του έτους.
Στην περιοχή των διοδίων Πελασγίας (από τα οποία διέρχονται καθημερινά περίπου 12.000 οχήματα) υπάρχει παράδρομος μόνο στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη, ενώ το υπουργείο Υποδομών δεν έχει ακόμα κατασκευάσει -ως οφείλει, βάσει της σύμβασης παραχώρησης- παράδρομο στο ρεύμα προς Αθήνα. Την Κυριακή, πάντως πραγματοποιήθηκε νέα διαμαρτυρία από το κίνημα ενάντια στα διόδια. Σε πολλούς σταθμούς διοδίων ομάδες κατοίκων άνοιξαν τις μπάρες, επιτρέποντας για δύο ώρες την ελεύθερη διέλευση των οχημάτων.
*************************************** Οργανωτική σύσκεψη της Επιτροπής Αγώνα Θεσσαλίας για προετοιμασία της Ανοικτής Συνέλευσης
στον Αλμυρό (Πολιτιστικό Κέντρο) Κυριακή, 16/1 στις 10.30πμ.
Συζήτηση για προγραμματισμό δράσης.
ΤΕΤΑΡΤΗ, 12/1, 6.30μμ, στον ΧΩΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ, ΙΩΛΚΟΥ 33, ΒΟΛΟΣ
*****************************************
Οι πολιτικοί τους υπάλληλοι (βλ. Υπουργείο Μεταφορών) διαδίδουν ότι ετοιμάζουν μια άδικη και παράνομη ρύθμιση ώστε να αντιμετωπίσουν το πανελλαδικά διογκούμενο κίνημα των πολιτών που αρνούνται να πληρώνουν το χαράτσι των διοδίων στους ιδιώτες και εν πολλοίς αεριτζήδες μεγαλοεργολάβους. Ο χαρακτηρισμός των διοδίων ως «δημοσίων εσόδων» ώστε η μη καταβολή τους να... εξισώνεται με χρέος προς το Δημόσιο, είναι παράλογος, άδικος και παράνομος διότι τα διόδια εισπράττονται από ιδιωτικές εταιρίες στις οποίες παραχωρήθηκαν με χαριστικές και αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις οι αυτοκινητόδρομοι που φτιάχτηκαν (και φτιάχνονται) βασικά με κρατικές και ευρωπαϊκές επιδοτήσεις. Εξίσου παράλογη, αήθης και αυθαίρετη είναι η απόφαση της «Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων» να παραχωρούνται στις ιδιωτικές εταιρίες τα στοιχεία των κατόχων των οχημάτων, οι οδηγοί των οποίων αρνούνται να πληρώσουν το χαράτσι για τις καρμανιόλες που η «ιδιωτική πρωτοβουλία» βαφτίζει αυτοκινητόδρομους. ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ: Όπως καταφέραμε να ακυρώσουμε την απόπειρα της κυβέρνησης να θέσει τον κρατικό μηχανισμό και την ΕΛ.ΑΣ. στην υπηρεσία των ιδιωτικών εταιριών, όπως κερδίσαμε τις δικαστικές αποφάσεις ενάντια στα αυθαίρετα της ΝΕΑΣ ΟΔΟΥ, όπως ματαιώσαμε την κατασκευή νέων σταθμών διοδίων, ΚΑΙ αυτή τη φορά συνεχίζουμε μαζικά, συλλογικά και οργανωμένα! Προκαλούμε τους θρασύτατους μεγαλοεργολάβους να πάμε στα δικαστήρια ώστε να συναντηθούμε μπροστά στην Ελληνική Δικαιοσύνη για να αποδείξουμε ποιος είναι ο παράνομος… Όταν ακόμα και πρώην κυβερνητικά στελέχη παραδέχονται δημοσίως, ότι οι χαριστικές συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών οδών στους αεριτζήδες μεγαλοεργολάβους υλοποιήθηκαν μέσα από κοινοβουλευτικό πραξικόπημα. Χαρακτηριστικά ο πρώην υφυπουργός κ. Κωνσταντόπουλος δήλωσε: «Δεν συζητήθηκαν ποτέ στην αρμόδια επιτροπή όλοι οι όροι της σύμβασης. Τα “ψιλά γράμματα” της σύμβασης δεν ήρθαν ποτέ στη Βουλή». Κατόπιν τούτων, δηλώνουμε ότι δεν μας τρομοκρατούν. Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί από τους αεριτζήδες και τους πολιτικούς υπαλλήλους τους! Συνεχίζουμε, επειδή έχουμε το δίκιο με το μέρος μας, και καλούμε όλους τους πολίτες να μην πληρώνει κανείς το χαράτσι διοδίων. Όλοι την Κυριακή 9 Ιανουαρίου στις 3:00 μ.μ. στην κινητοποίηση για το άνοιγμα των διοδίων σε όλη την Ελλάδα!
ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
http://www.diodiastop.gr, http://www.diodiastop.blogspot.com/
*************************************** Τρελλά πράγματαΑν τα Γερμανικά σας είναι καλά, δεν θα χρειαστεί να διαβάσετε το υπόλοιπο αυτού του άρθρου. Απλά, αφιερώστε 8 λεπτά από το χρόνο σας για να δείτε ένα άκρως αποκαλυπτικό, ένα απίστευτο ρεπορτάζ του Spiegel TV για τα διόδια και τις «συμβάσεις παραχώρησης».
Όσοι λοιπόν ξέρετε Γερμανικά, κάντε κλικ εδώ: http://www.spiegel.de/video/video-1082550.html
Για τους υπόλοιπους αναγνώστες, προσπαθήσαμε να μεταφράσουμε το περιεχόμενο του 8λεπτου video, αντιγράφοντας κάποιες χαρακτηριστικές εικόνες του, προσθέτοντας κάποια στοιχεία, με την ελπίδα ότι θα μας το συγχωρέσει η διεύθυνση του έγκριτου περιοδικού, διότι δεν λάβαμε την άδειά του.
Όπως στην Ελλάδα, έτσι και στη Γερμανία, η κατασκευή και η συντήρηση 4 κεντρικών αυτοκινητοδρόμων έχουν παραχωρηθεί σε ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες, όπως και στη χώρα μας, θα τους εκμεταλλεύονται για τα επόμενα 30 χρόνια. Ενώ οι δρόμοι βρίσκονται υπό κατασκευή, πληροφορίες αναφέρουν, πως το κέρδος των εταιρειών θα είναι πολλαπλάσιο από αυτό που είχε υπολογιστεί αρχικά, όταν υπογράφηκαν οι συμβάσεις παραχώρησης.
Όχι, κάνετε λάθος! Την πληροφορία αυτή δεν διαδόθηκε από το κίνημα πολιτών κατά των διοδίων «Δεν πληρώνουμε»! Στα μέσα του 2009, μια είδηση βόμβα έκανε τον γύρο της Γερμανίας και έσκασε στα χέρια του Υπουργού Μεταφορών Wolfgang Tiefensee: Τέσσερα πιλοτικά έργα της Ομοσπονδίας για την κατασκευή και λειτουργία αυτοκινητοδρόμων από ιδιωτικές εταιρίες απειλούνται να οδηγηθούν σε οικονομικό φιάσκο ύψους δισεκατομμυρίων. Αυτό προέκυπτε από μια γνωμοδότηση που εκπόνησε το Ομοσπονδιακό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΟΕΣ) για τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στην κατασκευή κεντρικών οδικών αρτηριών της Γερμανίας. Στην εν λόγω γνωμοδότηση, το ΟΕΣ αμφισβητεί έντονα τους βασικούς ισχυρισμούς υπέρ αυτών των έργων. Το ΟΕΣ θεωρεί ότι τα βασικά στοιχεία είναι τόσο αντικρουόμενα, που η υλοποίηση των έργων απειλείται με δύο πιθανότητες: είτε οι ιδιωτικές εταιρίες θα οδηγηθούν σε «σημαντικές οικονομικές δυσκολίες (πτώχευση)», είτε το κράτος θα υποστεί «σημαντικά οικονομικά μειονεκτήματα».
Οι συμβάσεις είναι TOP SECRET Μετά τον θόρυβο που ξέσπασε από αυτές τις ανακοινώσεις του ΟΕΣ, στις 5 Σεπτεμβρίου 2010, μια ομάδα γερμανών δημοσιογράφων του Spiegel TV, απευθύνθηκε σε μία από τις 4 κατασκευάστριες εταιρείες την Bilfinger Berger, και έθεσε το απλούστατο ερώτημα: «Μπορείτε να μας δείξετε τις συμβάσεις σας;»
Έκπληκτοι οι δημοσιογράφοι πληροφορούνται από τον διευθυντή της εταιρείας Α1 mobil GmbH κ. Lutz Hoffmann πως οι συμβάσεις παραχώρησης είναι απόρρητες! «Έχουμε συμφωνήσει με το γερμανικό κράτος, η σύμβαση παραχώρησης να μη δει το φως τη δημοσιότητας.»
Ένα δωμάτιο γεμάτο ντοσιέ με μυστικά! Οι δημοσιογράφοι, μετά από έναν πραγματικό μαραθώνιο, ανακαλύπτουν που φυλάσσεται το επτασφράγιστο μυστικό: Σε μια δημόσια υπηρεσία οδοποιίας της Κάτω Σαξονία, στην κωμόπολη Pferden. Εκεί ο προϊστάμενος της υπηρεσίας κ. Heiko Gerken, μετά από ειδική εντολή, επιτρέπει στους δημοσιογράφους να εισέλθουν στο χώρο, στον οποίο βρίσκεται κλειδωμένη σε δύο εντοιχισμένες ντουλάπες, η σύμβαση παραχώρησης. Βέβαια, μόνο για την δουν από μακριά!
«Εδώ φυλάσσεται ολόκληρη η σύμβαση παραχώρησης της αυτοκινητόδρομος Α1, δηλαδή οι 180 ταξινομημένοι ντοσιέ. Η σύμβαση είναι χαρακτηρισμένη ως εμπιστευτικό υλικό, γι αυτό και το βράδυ την …κλειδώνουμε».
Το Υπουργείο Μεταφορών δεν γνωρίζει ποια είναι τα έσοδα της εταιρείας! Οι δημοσιογράφοι δυσκολεύονται να πιστέψουν, όλα όσα πληροφορούνται σχετικά με τις συμβάσεις παραχώρησης της Α1 και απευθύνονται, αυτή τη φορά, στο υπουργείο μεταφορών (δηλαδή, στους συνεργάτες του κ. Ρέππα).
Christian Budde: "Δεν γνωρίζουμε τι εισπράττουν" Εκεί συναντούν τον κ. Christian Budde, υπεύθυνο της σύμβασης παραχώρησης, εκπρόσωπο του γερμανικού κράτους και του θέτουν το απλό ερώτημα: «Ποιο είναι το ποσό, το οποίο αναλογεί στο γερμανικό κράτος από τα διόδια που εισπράττονται κάθε μήνα στην Α1;». Η απάντηση του κ. Budde αφήνει τους δημοσιογράφους κυριολεκτικά άφωνους: «Δεν μπορώ να σας το πω, διότι απλά δεν γνωρίζουμε τι εισπράττουν. Οι αριθμοί αυτοί μας είναι άγνωστοι. Δεν μας το λένε!». Οι δημοσιογράφοι απευθύνονται στη διεύθυνση του Υπουργείου, η οποία αρνείται να μιλήσει on camera και δίνει μόνο μια λακωνική γραπτή απάντηση στο προηγούμενο ερώτημα: «Το γερμανικό κράτος εισπράττει περίπου το 50% των εσόδων από τα διόδια».
Υπουργός Μεταφορών κ. Ramsauer: «Σήμερα έχουμε να συζητήσουμε άλλα θέματα». Το ίδιο λακωνικός ήταν και ο υπουργός Μεταφορών κ. Ramsauer, ο οποίος δεν δέχτηκε καν να μιλήσει στους δημοσιογράφους. «Κύριε υπουργέ, πετάει το κράτος χρήματα από το παράθυρο με την εφαρμογή του μοντέλου παραχώρησης της Α1;». Και η απάντηση του Υπουργού: «Σήμερα έχουμε να συζητήσουμε άλλα θέματα».
Φίλες και φίλοι, αγαπητοί συμπολίτες, Οι συμβάσεις παραχώρησης Public Private Partnership (ΣΔΙΤ), είναι χρηματοοικονομικά εργαλεία κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες των τραπεζών, τα οποία χρησιμοποιούνται διεθνώς, με σκοπό τη μετάβαση εθνικού πλούτου σε χέρια ιδιωτών. Πρόκειται για δαιδαλώδη τερατουργήματα, δεκάδων χιλιάδων σελίδων, τα οποία έχουν κατασκευαστεί σε 2-3 δικηγορικά γραφεία του Λονδίνου και κανείς δεν γνωρίζει το πραγματικό τους περιεχόμενο. Ούτε ο Υπουργός Μεταφορών, ούτε οι συνεργάτες του, παρά μόνο 2-3 υψηλά ιστάμενοι υπάλληλοι των υπουργείων και ίσως κάποιο δικηγορικό γραφείο των Αθηνών που ανέλαβε την συγγραφή της μίνι σύμβασης των 180 σελίδων που ψηφίστηκε στη Βουλή των Ελλήνων, χωρίς να γνωρίζουν τα "παλληκάρια μας", τι ψήφιζαν.
Γιώργος Κωνσταντόπουλος: «Κατά την ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου, δεν ειπώθηκε η αλήθεια!» Ο κ. Κωνσταντόπουλος, πρώην βουλευτής Πιερίας, συμμετέχοντας σε εκπομπή στο ραδιοφωνικό σταθμό «Ενημέρωση 922» της Πιερίας, με θέμα τις αυξήσεις τιμών στα διόδια, είπε πράγματα που άφησαν άφωνους τους συνομιλητές του. Όχι τόσο επειδή δεν τα φαντάζονταν, αλλά επειδή τόσο απροκάλυπτα τα παραδέχτηκε ένα κορυφαίο στέλεχος της πρώτης κυβέρνησης Καραμανλή. (σ.σ. την επίμαχη περίοδο ο κ. Κωνσταντόπουλος ήταν υφυπουργός Υγείας).
Το παρακάτω απόσπασμα από τις δηλώσεις του είναι αποκαλυπτικό: «Στην προ-προηγούμενη Βουλή, στην ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, έγινε ένα ουσιαστικό κοινοβουλευτικό πραξικόπημα. Κατά την ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου, δεν ειπώθηκε η αλήθεια! Δεν ήρθε το νομοσχέδιο (στη Βουλή), όπως έπρεπε να έρθει. Άλλο νομοσχέδιο ήρθε και άλλο ουσιαστικά εφαρμόστηκε στο μέλλον. Δεν συζητήθηκαν ποτέ στην αρμόδια επιτροπή όλοι οι όροι της σύμβασης. Τα “ψιλά γράμματα” της σύμβασης δεν ήρθανε ποτέ στη Βουλή. Δεν έγινε καμία ουσιαστική συζήτηση, παρά την επιμονή πολλών βουλευτών της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ του ΚΚΕ και του Συνασπισμού. Ζητήθηκαν από πολλούς βουλευτές οι γνωματεύσεις της Επιστημονικής Επιτροπής και της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής Βουλής, όμως δεν ήρθαν ποτέ. Η σύμβαση αυτή είναι διάτρητη, ήρθε στη Βουλή καμουφλαρισμένη! Μετάνιωσα που την ψήφισα!» Στα ψιλά γράμματα των συμβάσεων αυτών περιλαμβάνονται εκατοντάδες λεπτομέρειες που δεσμεύουν για 30 χρόνια το ελληνικό Δημόσιο και για τις οποίες δεν ενημερώθηκαν ποτέ οι βουλευτές. Τόσο η δυνατότητα αύξησης των διοδίων αλλά και η ευχέρεια τοποθέτησης πλευρικών διοδίων κατά μήκος των εθνικών οδών προκύπτουν από τέτοιου είδους όρους.
Εμείς θα συνεχίζσουμε να σπρώχνουμε της μπάρες! Μετά λοιπόν από όλα αυτά, συνεχίζετε να πιστεύετε, πως εμείς οι πολίτες πρέπει να δείξουμε πνεύμα κατανόησης, να συνεχίσουμε να πληρώνουμε τα παράλογα ποσά των διοδίων για να εξασφαλίσουν οι πολυεθνικές εταιρείες τα κέρδη τους;
Στις 28.04.2009 τα μέλη της ομάδας μας κ. Δεληγιάννης Κωνσταντίνος και Ηλίας Τσολακίδης δημοσίευσαν δύο άρθρα: «Τρία ερωτήματα προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων» και «Κι αν χρεοκοπήσει η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ;» τα οποία, τουλάχιστον εκείνη την χρονική στιγμή, δεν ήταν εύκολο να γίνουν κατανοητά. Η έρευνα των μελών της ομάδας μας βασίστηκε σε στοιχεία του Werner Ruegemer, σε δημοσιεύματά του και κυρίως στο βιβλίο του «Ακρίδες» στο δημόσιο τομέα - Public Private Partnership- Ανατομία ενός παγκόσμιου χρηματοοικονομικού μέσου, Transcript Verlag 2008, βλέπε:
http://www.anasta.de/TOPOS/images/stories/DIODIA/Deligiannis.pdf http://www.anasta.de/TOPOS/images/stories/DIODIA/Tsolakidis.pdf
Σήμερα, τα δύο αυτά άρθρα είναι επίκαιρα όσο ποτέ άλλοτε. Δύο από τις 5 εταιρείες στη χώρα μας έχουν διακόψει την κατασκευή των έργων και οι υπόλοιπες 3 απειλούνται από τις τράπεζες με διακοπή της χρηματοδότησης. Γιατί άραγε; Επειδή δεν πληρώνουν διόδια οι πολίτες που σπρώχνουν την μπάρα; Θα ήταν, να μη τι άλλο γελοίο, να πιστεύει κανείς, ότι οι εταιρείες γονάτισαν οικονομικά από το «Δεν πληρώνουμε» και τις 600.000 συνολικά διελεύσεις οδηγών που αρνήθηκαν να πληρώσουν.: 600.000 Χ …άντε, 5 ευρώ κατά μέσο όρο = 3.000.000. Τι λέτε, να γονάτισαν από τα 3 εκατ. ευρώ που τους στέρησε το «Δεν πληρώνουμε;».
Οι εταιρείες ψάχνουν να βρουν δικαιολογίες για να φύγουν Ο φίλος Κώστας, μέλος της ομάδας μας, οικονομολόγος, τo ονομάζει... "Exit strategy" Οι πολίτες και το κίνημα κατά των διοδίων "Δεν πληρώνουμε" ανέδειξαν το πρόβλημα της άθλιας παραχώρησης του εθνικού μας πλούτου στα ξένα συμφέροντα και στο αδηφάγο ιδιωτικό κεφάλαιο. Με την επιμονή τους και τον καθημερινό τους αγώνα έριξαν άπλετο φως στις σκοτεινές πτυχές αυτής της βρώμικης συναλλαγής εις βάρος των πολιτών και της χώρας. Άποψή μας είναι, πως οι εταιρείες ψάχνουν να βρουν δικαιολογίες για να φύγουν, διότι είναι αδύνατον να επιβιώσουν μέσα σε αυτό το εκρηκτικό οικονομικό κλίμα της χώρας μας. Δεν τους βγαίνουν τα νούμερα και ψάχνουν τρόπο για να φύγουν με τις τσέπες γεμάτες. Προφορικά μάλιστα απειλούν με αποχώρηση από τα έργα και στοχοποιούν για μια ακόμη φορά τον αδύναμο κρίκο της αλυσίδας, τον πολίτη. Ξέρουμε ότι οι συμβάσεις τους για την παραχώρηση των εθνικών μας δρόμων έχουν ήδη καταρρεύσει και προσπαθούν, με όχημα τα ΜΜΕ και κάποιους μεγαλοδημοσιογράφους, να βρουν άλλοθι πως το κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ» είναι εκείνο, που φταίει για την κατάρρευση των συμβάσεων τους. Μεγάλη τιμή μας! Ε, λοιπόν δεν θα τους κάνουμε τη χάρη. Εμείς οι απλοί πολίτες θα υπερασπιστούμε το δίκαιο της χώρας μας και θα συνεχίσουμε να τους ξεμπροστιάζουμε!
Κύριε υπουργέ!
-- Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας (ΕΟΔνΠ)
|
Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 02 Οκτώβριος 2011 21:08 |
Player για Android
Απο το κινητό σας πάτε στο: ρυθμίσεις -> ασφάλεια -> και ενεργοποιήστε την εγκατάσταση εφαρμογών απο άγνωστες πηγές. Με μία εφαρμογή QR Code Reader σκανάρετε την παραπάνω εικόνα ή πατήστε εδώ.